Visie en klachtenregeling

VISIE

De balans tussen zijn en worden, daar gaat het over in de Praktijk voor Psychologie Utrecht. Ieder mens, systeem of iedere organisatie heeft daarin eigen talenten en krachten. Het zo weinig mogelijk belast worden en het optimaal inzetten van kwaliteit en elementen uit de levensloop is de werkwijze. Respect en een persoonlijke benadering zijn daarbij voor de Praktijk vanzelfsprekend.


Praktijk voor Psychologie Utrecht heeft een breed aanbod voor verschillende mensen. Mensen met klachten zijn welkom, maar ook mensen zonder psychische problemen met levensvragen op het gebied van werk of privé-leven. Dit geldt voor kinderen, jongeren, volwassenen en gezinnen. Ook bedrijven, instellingen of groepen mensen kunnen terecht.


De praktijk vindt het van groot belang om het menselijk contact onder de loep te nemen. Interactie kan veel moois teweeg brengen, echter kan ook verwarren of beschadigen. De praktijk werkt vanuit de overtuiging dat veiligheid en comfort in relatie tot de context noodzakelijk zijn om tot verdere ontwikkeling te komen of stappen in het leven de gewenste kant op te zetten. Het maakt niet uit of hier psychologische klachten, levensvragen of organisatievragen aan ten grondslag liggen.


In de praktijk wordt regulier en professioneel gewerkt, en volgens de richtlijnen van de overheid en het NIP. Soms is het zinvol om daarnaast ook nog op een aanvullende wijze te werken. Creativiteit, verantwoorde meer spiritueel georiënteerde technieken, lichaamsgericht werken en inspiratie uit het bedrijfsleven bleken hierin bruikbaar.


Praktijk voor Psychologie Utrecht is de praktijk van psycholoog drs. M.C. Janmaat. Als psycholoog wordt zij erkent en vergoed door de zorgverzekering, voor meer informatie kijkt u onder Therapie.




KLACHTENREGELING

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

 

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

 

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

 

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

 

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.